GWIAZDORSKA OBSADA

Trzy marki i 70 ciężarówek, aut dostawczych oraz autobusów. Wystawa pojazdów użytkowych na przestrzeni ponad 10 000 metrów kwadratowych. Ciężarówki z całego świata – zaprojektowane specjalnie dla różnych regionów globu. To właśnie rozmach koncernu Daimler na tegorocznych Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych Pojazdów Użytkowych odbywających się w Hanowerze (IAA Nutzfahrzeuge 2012).

Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Pojazdów Użytkowych 2012 (IAA Nutzfahrzeuge 2012) w Hanowerze stały się miejscem licznych światowych premier Daimler AG. Ciężarówki, samochody dostawcze i autobusy marek pojazdów użytkowych Daimlera – Mercedes-Benz, Setra i Fuso – wyznaczyły nowe standardy w dziedzinie wydajności, ekonomiczności, ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa. Ich pionierską siłę doskonale oddaje tegoroczne hasło targów – „The engine of the future” (pol. silnik przyszłości).

Hale 14/15 targów w Hanowerze są tradycyjnie zarezerwowane dla Daimlera. Odwiedzający mogli zapoznać się tu z całą gamą pojazdów Mercedes-Benz, Setra i Fuso. Prace nad przygotowaniem tegorocznej ekspozycji rozpoczęły się latem ubiegłego roku; sama transformacja surowej hali w fascynującą scenę dla pojazdów użytkowych pochłonęła siedem tygodni ciężkiej pracy.

Odpowiedni dla wystawy nastrój towarzyszył zwiedzającym już od chwili przekroczenia jednego z dwóch głównych wejść do Hal 14/15. W oczy rzucało się hasło „Ciężarówki świata”, wskazujące na globalną działalność Daimler Trucks. Potężny Western Star 4900 EX „Wanted” z lśniącymi, chromowanymi aplikacjami demonstruje fascynację północnoamerykańskimi ciężarówkami. Tuż za kabiną czeka na kierowcę przestronna sekcja wypoczynkowa, na czas relaksu służąca jako sypialnia i pokój dzienny.

Dwie ciężarówki nowej indyjskiej marki Daimlera – Bharat Benz – zaprojektowano z uwzględnieniem całkiem odmiennych wymagań. Platforma LDT 914R oraz wywrotka HDT 3128 zostały stworzone do użytku z uwzględnieniem różnic w warunkach drogowych panujących w poszczególnych krajach.

Markę Mercedes-Benz reprezentowało ok. 20 ciężarówek, 24 samochody dostawcze, sześć autobusów i pięć pojazdów specjalnych. Markę Setra – siedem autobusów, a Fuso – osiem ciężarówek.

Specjalne szlaki prowadziły gości do sekcji poszczególnych marek, oznaczonych przez zwisające z sufitu bannery. Zaprezentowanym pod jednym dachem wszystkim markom Daimler AG, udało się zachować swój własny, indywidualny styl. Stanowiska Mercedes-Benz, Setra i Fuso różniły się kolorami, materiałami pokrycia podłogowego oraz dekoracją ścian.

Premierowych fajerwerków było podczas wystawy znacznie więcej. Nowe, bardziej ekonomiczne wersje Actrosa – Loader oraz Volumer, cichy Econic z napędem LNG, komfortowy Mercedes-Benz Sprinter z siedmiostopniową przekładnią automatyczną, bezemisyjny Vito E-Cell, oszczędny Mercedes-Benz Intouro, nowa platforma Mercedes-Benz Unimog z technologią Euro VI czy Fuso Canter 4×4.

Ponadto Mercedes-Benz prezentował pierwszą – i jak dotychczas jedyną – kompletną gamę silników spełniających normę emisji spalin Euro VI. Obejmuje ona czyste i ekonomiczne jednostki dla ciężarówek, autobusów i pojazdów specjalnych, od kompaktowych silników czterocylindrowych aż po sześciocylindrowe. Zaprezentowano także zaawansowany system awaryjnego hamowania „Active Brake Assist 3”, który pozwala na dalszą poprawę standardów bezpieczeństwa w samochodach ciężarowych, podobnie jak „Active Brake Assist 2” w przypadku autobusów turystycznych. Pierwszy przewidujący tempomat Predictive Powertrain Control (PPC), który łączy dane GPS z systemem sterowania układem napędowym. W hali swoje miejsce znalazły także lekkie osie przyczep zwiększające wydajność jednostek holowanych.

Mimo tak bogatej tematyki wystawy, nie zapomniano o rozrywce. Na stoisku Actrosa i Antosa co godzinę pojawiał się popularny zespół country BossHoss, na przemian z rozrywkowymi występami na stoisku Citana. Zainstalowane za stoiskami ekrany LED wyświetlały informacje o bieżącym programie targów.

 

Autorem tego tekstu jest:

JW fot. autor, D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*