Goodyear FUELMAX najlepsze w teście TÜV SÜD

Wprowadzone niedawno na rynek opony FUELMAX o niskim oporze toczenia uzyskały najlepsze noty w testach porównujących ten parametr w ogumieniu wiodących producentów. Międzynarodowa, renomowana organizacja badawcza TÜV SÜD Automotive GmbH porównywała
w testach opór toczenia opon FUELMAX przeznaczonych na oś sterującą i napędową do parametrów podobnych opon trzech głównych konkurentów. W oparciu o wyniki badania oporu toczenia Goodyear obliczył, że opony FUELMAX – współpracujące
z wydajnymi paliwowo oponami do naczep Marathon LHT II – pomogą zaoszczędzić typowej flocie około 1200 euro rocznie1 na kosztach paliwa w porównaniu
do konkurencyjnej firmy, który uzyskała najbardziej zbliżony wynik, oraz nawet
1 950 euro w porównaniu ze średnim wynikiem. Oznacza to, że opony Goodyear FUELMAX są liderami jeśli chodzi o oszczędność paliwa.

FUELMAX to linia wydajnych paliwowo opon Goodyear, których najważniejszą zaletą jest obniżony opór toczenia, bez kompromisu po stronie innych istotnych parametrów: przebiegów, hamowania na mokrej nawierzchni, itp. Opony na oś napędową FUELMAX D spełniają również wymagania stawiane ogumieniu zimowemu, dlatego też posiadają oznaczenie M+S i symbol trzech szczytów górskich oraz płatka śniegu. To opona całoroczna z prawdziwego zdarzenia. Duży potencjał oszczędności paliwa, oferowany przez opony FUELMAX i potwierdzony wynikami testów oporów toczenia, przeprowadzonych przez TÜV SÜD, znajduje również odzwierciedlenie w bardzo dobrych wynikach na unijnej etykiecie w zakresie efektywności paliwowej: sześć z siedmiu dostępnych obecnie linii opon Goodyear FUELMAX uzyskało ocenę A lub B.

Wyniki te potwierdzają naprawdę znakomitą efektywność paliwową nowych opon FUELMAX, dzięki którym operatorzy flot mogą obniżać koszty. Opony FUELMAX należą do najbardziej wydajnych paliwowo opon w ofercie Goodyeara, a wyniki podkreślają nasze przekonanie, że są to również opony o najniższych oporach toczenia wśród obecnie dostępnych na rynku” powiedział Boris Stevanovic, dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Testy oporu toczenia zostały podzielone na trzy obszary: sterującą, napędową i naczepy. We wszystkich testach opony Goodyear FUELMAX i Marathon LHT II sprawowały się wyraźnie lepiej niż opony konkurencji. Wyniki testu TÜV wykazują, że stosując połączenie opon Goodyear FUELMAX S, D oraz Marathon LHT II, można zaoszczędzić około 1200 euro na jednym pojeździe, w porównaniu znajlepszymi produktami konkurencji. Natomiast oszczędności możliwe do osiągnięcia z linią najbardziej wydajnych paliwowo opon Goodyeara w porównaniu ze średnią konkurentów testowanych przez TÜV SÜD to około 1950 euro na pojazd. Liczby
te pokazują wysoki potencjał oszczędności, oferowany flotom przez linię Goodyear FUELMAX w połączeniu z Marathon LHT II. Obliczenia wykonano w oparciu o typowy pięcioosiowy zespół ciągnika i naczepy, przejeżdżający rocznie 150 tys. km, zużywający 34 litry paliwa na 100 km, przy cenie paliwa 1.30 euro na litr.

Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon
do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować jeden z najszerszych w branży zakresów usług dedykowanych.

1 Oszczędność paliwa obliczona przez Centrum Innowacji Goodyear G*ICL dla typowego pięcioosiowego zespołu ciągnika i naczepy na oponach 315/70R22.5 na osi sterującej i napędowej oraz 385/55R22.5 na osiach naczepy, przy założeniu średniego zużycia paliwa 34 l/100 km, rocznego przebiegu 150 tys. km i ceny paliwa 1.30 euro
za litr. Faktyczne wyniki mogą się różnić ze względu na warunki drogowe i pogodowe, styl jazdy, sposób użytkowania, rozmiar opony, ciśnienie powietrza w oponie oraz stan pojazdu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*