Gama Scania Euro 6. Nowy silnik 450 KM – tylko z SCR

Scania poszerza gamę silników Euro 6. Do bogatej, wszechstronnej oferty
dołącza nowa wersja 13-litrowego silnika o mocy 450 KM. Klienci, a w
szczególności europejscy przewoźnicy zainteresowani ciągnikami siodłowymi,
będą mogli zamawiać 450-konną jednostkę, która do oczyszczania spalin
wykorzystuje tylko układ SCR. Rozwiązanie to docenią wszyscy, którym zależy
na jak najniższym zużyciu paliwa.
„Sukces naszego 13-litrowego silnika o mocy 410 KM wyposażonego tylko w SCR zachęcił
nas, aby pójść o krok dalej w stronę uproszczenia konstrukcji i obniżenia spalania,” mówi
Joel Granath, wiceprezes ds. zarządzania produktem w Scania Trucks. „Nasi klienci mają
teraz do wyboru 18 silników Euro 6. Stwarza im to unikalną możliwość dobrania
optymalnego źródła napędu do każdego zastosowania i warunków jazdy.”
Inżynierom Scania udało się rozwiązać łamigłówkę, jaką było zastosowanie wyłącznie SCR
w silniku o tak wysokim poziomie mocy. Klienci mają teraz większą swobodę wyboru i mogą
skorzystać z prostszego rozwiązania. Nowy silnik typu DC13 147 nie wymaga ani
turbosprężarki o zmiennej geometrii, ani systemu recyrkulacji spalin EGR.
„Silnik ten jest idealny dla europejskich przewoźników działających w dalekim transporcie i
spełnia swoje zadanie równie dobrze, jak niezwykle oszczędna jednostka o mocy 410 KM,
przedstawiona jesienią 2013 r. Jednocześnie komfort użytkowania i moment obrotowy
pozostały na najwyższym poziomie,” zapewnia Granath. „Według naszych wyliczeń Scania
Streamline z nowym silnikiem zużywa o 1% mniej paliwa w porównaniu z poprzednią wersją,
wyposażoną w EGR i SCR. Pozostałe parametry są identyczne.”
2 (2)
Scania przedstawia 6-cylindrowy, rzędowy, 13-litrowy silnik o mocy 450 KM, który by sprostać
wymaganiom normy Euro 6 wykorzystuje jedynie układ SCR. To rozwiązanie oferuje mniej
skomplikowaną konstrukcję jak również większą oszczędność paliwa zarówno w transporcie
dalekobieżnym jak i w innych typach transportu.
Silniki wykorzystujące jedynie układ SCR wymagają nieco więcej AdBlue. W rozwiązaniu
oferowanym przez Scania wykorzystanie tej substancji stanowi około 6% zużycia oleju
napędowego, podczas gdy silniki z EGR i SCR zadowalają się zazwyczaj zużyciem
dochodzącym do 3%. Klientom zainteresowanym wyborem zbiorników paliwa o
maksymalnej objętości, Scania proponuje szeroki asortyment zbiorników AdBlue, w tym
zbiorniki zainstalowane po wewnętrznej stronie podłużnic ramy.
Podobnie jak jego poprzednik, nowy silnik wyróżnia się imponującym momentem
obrotowym, dochodzącym do 2350 Nm. Jest on dostępny już od 1000 obr/min, co skutkuje
doskonałymi własnościami pojazdu w ruchu drogowym.
„Jesteśmy przekonani, że silnik Scania o mocy 450 KM stanie się popularnym źródłem
napędu na długich trasach,” mówi Granath. „Wykazaliśmy, że używanie do oczyszczania
spalin tylko układu SCR prowadzi do spadku zużycia paliwa. Do tego dochodzą pewne
oszczędności na masie własnej.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*