współpraca Ford Castrol

Ford i Castrol – strategiczne partnerstwo

Castrol i Ford odnowiły ogólnoświatową umowę o współpracy w zakresie technologii pozwalających ograniczyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla oraz obsługi posprzedażnej samochodów. Tak rozpoczyna się drugie stulecie partnerstwa obu firm.

Współpraca obu marek zaczęła się w 1914 roku – właśnie wtedy Castrol opracował olej przeznaczony specjalnie do Forda T. Dziś oleje Castrol są jedynymi rekomendowanymi do stosowania w najnowocześniejszych silnikach Forda – 1.0 EcoBoost, montowanych w niemal wszystkich modelach tej marki. Jednostki te mają na koncie trzy zwycięstwa z rzędu w konkursie na Międzynarodowy Silnik Roku, w którym jurorami są dziennikarze motoryzacyjni z kilkudziesięciu krajów.

Dedykowane do samochodów marki Ford produkty Ford Castrol Magnatec Professional są dostępne w kilku lepkościach, dostosowanych do poszczególnych modeli i silników. Do smarowania silników EcoBoost opracowano olej Ford Castrol Magnatec Professional E 5W-20. Jednostki wysokoprężne w najnowszym Fordzie Mondeo są fabrycznie zalewane olejem D 0W-30, a gamę zamykają oleje A5 5W-30 (do pozostałych silników benzynowych i wysokoprężnych) oraz OE 5W-40 (do silników Forda Ka). Rekomendacje można znaleźć nie tylko na opakowaniach oleju, lecz także na korkach jego wlewu w samochodach marki Ford.

Obecnie obie marki koncentrują się na rozwoju ekologicznych technologii pozwalających ograniczyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. „Ford i Castrol pokazały, że gdy współpraca jest owocna, jej rezultaty są widoczne na wszystkich płaszczyznach. W efekcie zyskują wszyscy – zarówno klienci, jak i sprzedawcy samochodów” – podkreśla Mark Hodgson z firmy Castrol, dyrektor sprzedaży ds. strategicznych klientów. Partnerzy współdziałają już na etapie projektowania silników, dzięki czemu powstają oleje dopasowane do potrzeb konkretnych jednostek napędowych. „Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, nasze firmy będą bardzo blisko kooperować, dzieląc się wiedzą. Współpraca ekspertów Ford Castrol z pewnością zasługuje na miano strategicznej” – dodaje Massimo Pasanisi, dyrektor operacyjny odpowiedzialny za obsługę klienta w Ford Europe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.Pole wymagane *

*