W erze mobilności i smartfonów tradycyjna karta paliwowa staje się przeżytkiem. Przewoźnicy chcą samodzielnie, przy pomocy kilku kliknięć, sterować ruchami floty. Zdefiniowana z góry karta ustępuje miejsca inteligentnym systemom online. Jednym z najbardziej elastycznych narzędzi w tym zakresie jest elektroniczne konto klienta DKV o nazwie DKV COCPIT.
Ewolucja w kierunku samodzielnego zarządzania flotą ma ważne podłoże – zwiększa bezpieczeństwo transakcji. Teraz poprzez DKV COCPIT przewoźnik może w kilka minut zmienić limity na karcie, aktywować albo dezaktywować poszczególne karty floty, czy też zamówić mailowo raporty informujące o konkretnych zdarzeniach.
„Karta stała się tym samym ostatnim, ale już nie najważniejszym, ogniwem pozostającym w ręku kierowcy. Prawdziwa kontrola i zarządzanie zostało w całości oddane w ręce osoby zarządzającej parkiem samochodowym.” – mówi Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska.
To ogromne ułatwienie dla zarządcy floty, który samodzielnie i natychmiast decyduje na przykład o wysokości limitu dziennego, jaki kierowca będzie mógł wykorzystać na potrzeby tankowania przy użyciu karty. Dotychczas uruchamianie tego typu limitów kwotowych realizowane było za pośrednictwem doradców emitenta karty i wewnętrznego systemu firmy. Nie było też dostępne dla klientów niezależnych operatorów kart paliwowych, oferujących stacje wielu marek czy też rozliczanie poboru myta w Europie. Dziś, by ustawić dostępy, wystarczy kilka kliknięć w panelu klienta DKV COCKPIT.
Dodatkowo, w dowolnym momencie możliwe jest czasowe dezaktywowanie oraz ponowne aktywowanie każdej karty paliwowej DKV. W awaryjnej sytuacji, gdy np. istnieje podejrzenie wyłudzenia środków lub w razie zagubienia karty, zarządca floty samodzielnie, w zaledwie pięć minut, jest w stanie deaktywować każdą kartę DKV. Wygodę zwiększają konfigurowalne raporty mailowe, na przykład o każdorazowym użyciu karty czy wprowadzeniu nieprawidłowego kodu PIN. Użytkownik może teraz w czasie rzeczywistym monitorować użycie wszystkich kart we flocie.
„Priorytetem jest zapewnienie elastyczności i bezpieczeństwa transakcji dzięki wdrażaniu najnowszych technologii. Trzeba jednak pamiętać, że najsłabszym ogniwem jest i pozostanie człowiek” – zauważa Michał Bałakier z DKV. „Wzbogacając DKV COCKPIT o nowe funkcje, chcemy, aby nasi klienci mogli jeszcze precyzyjniej dobierać zabezpieczenia, w zależności od sposobu korzystania z kart paliwowych i swoich indywidualnych potrzeb”.
O DKV Euro Service
DKV Euro Service to międzynarodowy operator kart paliwowo-serwisowych DKV Card. Firma istnieje od 1934 roku i jest najstarszą i zarazem największą na drogach Europy organizacją serwisową. Obejmuje zasięgiem ponad 80 000 stacji i punktów usługowych. Na terenie Polski przedstawicielstwo DKV działa od 25 lat. Współpracuje tu z siecią blisko 4000 stacji paliw i 150 warsztatów. Karta paliwowo-serwisowa DKV umożliwia bezgotówkowe tankowanie na stacjach różnych marek i dostęp do wielu usług dodatkowych, m.in. rozliczania opłat drogowych, serwisów naprawczych, internetowych serwisów do zarządzania transakcjami czy zwrotu zagranicznego podatku VAT.