Dębica najsilniejszą polską marką opon

Awans Dębicy w Rankingu Polskich Marek o największej wartości „Rzeczpospolitej”

Dębica, 20 grudnia 2013 r. – Dębica jest 5-tą najczęściej wybieraną marką w Polsce i zajmuje 14-stą pozycję wśród najmocniejszych marek produktów niespożywczych oraz pierwszą wśród producentów opon w Polsce. W ogólnej klasyfikacji, marka Dębica zajęła 110. miejsce, jak wynika z opublikowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” X Rankingu Polskich Marek.

Na 60 ocenionych najsilniejszych marek, Dębica zajęła 18. pozycję pod względem świadomości marki, a więc awansowała o cztery pozycje wobec Rankingu za 2012 rok. Świadomość marki oznacza jej znajomość i pełni ważną rolę w procesie podejmowania decyzji o zakupie przez konsumentów. Marka Dębica zajęła również 14. miejsce pod względem wskaźnika referencji, który określa odsetek gotowości użytkowników marki do polecenia jej innym.

„Mocna pozycja marki Dębica w rankingu dziennika Rzeczpospolita oznacza, że jest ona już od lat bardzo dobrze znana wśród Polaków i budzi zaufanie. Nasza marka zajmowała równie dobre miejsca w każdej z dotychczasowych edycji Rankingu Polskich Marek, co jest zasługą wysokiej jakości naszych opon, sprawdzonych i docenionych przez miliony kierowców” – powiedział Jacek Pryczek, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

W zestawieniu marek „Rzeczpospolitej” ocenie poddano 330 najcenniejszych polskich marek, których łączna wartość to niemal 60 mld zł. W rankingu 199 marek zyskało na wartości, w tym marka Dębica, podczas gdy 108 marek straciło. W Rankingu marka Dębica wyprzedziła tak uznane marki, jak m.in. Gazeta Wyborcza, Hortex, Śnieżka, Empik czy Wyborowa.

W 2013 roku Firma Oponiarska Dębica S.A. znalazła się na 54. miejscu rankingu 100 najszybciej rozwijających się spółek giełdowych, prestiżowego magazynu ekonomicznego „Forbes”. Spółka otrzymała ogólną ocenę 5,14, tym samym wyprzedzając tak znane firmy, jak PZU, KGHM, Pekao, czy InterCars. Spółka otrzymała także wyróżnienie konsumentów. Opony marki Dębica zdobyły najwyższą liczbę wskazań w ogólnopolskim badaniu postaw i preferencji konsumenckich „Dobry Produkt 2012”. Badanie przeprowadziła Redakcja ‘Forum Biznesu’ – dodatku do ‘Dziennika Gazety Prawnej’.

Firma Oponiarska Dębica S.A. otrzymała także w 2013 roku certyfikat Top Employers, przyznawany co roku przez międzynarodowy Instytut CRF tym firmom, które prowadzą najlepszą politykę personalną. Spółka została ponadto liderem eksportu w zestawieniu Największych Przedsiębiorstw Podkarpacia. W dorocznym Rankingu ,,Złotej Setki”, dębicki producent opon zdobył również wyróżnienia w kategoriach: zysk netto, udział eksportu w sprzedaży, wielkość zatrudnienia oraz najwyższa kapitalizacja giełdowa. To kolejny rok z rzędu, gdy wyróżnienie zostało przyznane Firmie Oponiarskiej Dębica S.A.

Ponadto, Spółka zajęła 46. pozycję wśród 400 największych przedsiębiorstw w Polsce, które zostały wytypowane do Rankingu firm przemysłowych, który został przygotowany wspólnie przez wywiadownię gospodarczą Bisnode D&B Polska oraz tygodnik „Gazeta Finansowa”. Podstawowym kryterium zestawienia były przychody przedsiębiorstw osiągnięte w 2012 roku. Spółka uzyskała w 2012 roku przychody w wysokości ponad 2.1 mld zł, plasując się tym samym przed takimi firmami, jak np. Orlen Gaz Sp. z o.o., Grupa Azoty S.A., Mostostal Warszawa S.A., czy Stalprodukt S.A.

Firma Oponiarska Dębica S.A. jest liderem polskiego rynku opon do samochodów osobowych i dostawczych. Od 1995 roku inwestorem strategicznym w Spółce jest amerykański koncern The Goodyear Tire & Rubber Company. Firma produkuje opony takich marek, jak: Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava. Sprzedaje swoje produkty w Polsce i 60 krajach na sześciu kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, USA i Brazylii.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*