Coraz bardziej ekscytujący sezon Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA.

 

Czapki z logo firmy Goodyear – podobnie jak to miało miejsce podczas ośmiu wcześniejszych wyścigów w Austrii i Włoszech – to jedyny niezmienny element na najwyższym stopniu podium w trakcie trzeciej imprezy Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych, rozgrywanych w Nogaro we Francji. Cztery kolejne wyścigi wyłoniły czterech różnych zwycięzców, więc trudno o bardziej wyrównaną walkę.

Opony Goodyear, w które wyposażone były wszystkie wyścigowe ciężarówki, po raz kolejny potwierdziły, że pod względem przyczepności zawsze są gotowe do maksymalnej rywalizacji.

Mistrzostwa Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych 2016 przebiegają znakomicie. Rywalizacja jest bardzo ekscytująca i odbywa się przy gorącym wsparciu publiczności. Od naszych dealerów i gości wyścigów otrzymujemy wartościowe informacje zwrotne” – mówi Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon ciężarowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Wielu operatorów flot z trudem może uwierzyć, że specjalnie przygotowane, wyścigowe opony Goodyear do ciężarówek powstają na tych samych osnowach, co opony do codziennego użytku. Wyścigi pojazdów ciężarowych to demonstracja trwałości naszych produktów i pole do testów nowych technologii, które następnie są wykorzystywane w standardowych oponach ciężarowych z korzyścią dla naszych klientów. Nasze zaangażowanie w tę serię pozwala być bliżej klientów i wyraźnie podkreśla naszą rolę, jako godnego zaufania partnera w branży transportowej” – dodaje Benjamin Willot.

Aktualnym liderem Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych 2016jest Adam Lacko. 31-letni czeski kierowca znajduje się na prowadzeniu ze 146 punktami i w tym sezonie stawał na podium już 11 razy, zwyciężając w sześciu wyścigach. 42-letni Niemiec Jochen Hahn ma tylko dwa punkty straty do Lacko. W ubiegłorocznych mistrzostwach był trzeci, a w tym sezonie stawał na podium 11 razy, w tym trzy razy na najwyższym jego stopniu.

Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon dla Mistrzostw Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych Federation Internationale de l’Automobile (FIA). Wszyscy kierowcy ścigają się na specjalnie przygotowanych oponach wyścigowych Goodyear, które są produkowane w Luksemburgu. Te w rozmiarze 315/70R22.5 powstały w oparciu o 12 lat badań i rozwoju, i produkowane są na bazie najnowszej generacji osnów marki Goodyear z bieżnikiem o specjalnej konstrukcji. Mieszanka bieżnika jest przystosowana do wymagań wyścigu i zapewnia optymalną przyczepność zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach.

Obecność amerykańskiego producenta jest widoczna w tej europejskiej serii gołym okiem, ponieważ organizuje on liczne, dodatkowe aktywności pod niebiesko-żółtymi flagami marki. Na zapleczu wyścigu, ciężarówki obsługi logistycznej Truck Racing Organization (TRO) są magazynem opon dla pojazdów startujących w wyścigach. Dodatkowo, montażem i serwisem ogumienia zajmuje się ekipa ekspertów TRO. Współpracują oni z sędziami FIA, by upewnić się, że opony są dobierane losowo, a ich liczba jest ściśle kontrolowana z wykorzystaniem technologii chipów RFID wbudowanych w każdą oponę.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*