Circle K i Polski Czerwony Krzyż po raz drugi zadbają o bezpieczeństwo dzieci na drogach. Rusza kolejnaedycja programu „Drogowe ABC”.

Z początkiem marca w przedszkolach w całej Polsce rozpoczęła się IIedycja programu edukacyjnego „Drogowe ABC”, organizowanego przez firmę Circle K Polska oraz Polski Czerwony Krzyż.

Celem inicjatywy, która dotrze do dzieci w wieku 3-6 lat jestbudowanie właściwych postaw w zakresie bezpieczeństwa w ruchudrogowym. Wpierwszej edycji programu udział wzięło 25 tysięcy dzieci. „Drogowe ABC” to odpowiedź na potrzebę wzmacniania świadomości na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym wśród dzieci w wieku przedszkolnym. Poprzez połączenie nauki i zabawy najmłodsi zdobywają wiedzę na temat bezpiecznego poruszania się na drodze, numerów alarmowych oraz poznają podstawy udzielania pierwszej pomocy. Maluchy biorące udział w programie otrzymują zeszyty edukacyjne oraz odblaskową naklejkę z bohaterem programu –misiem Cyrylem. W ramach inicjatywywe współpracy z metodykami przygotowano również gotowe scenariusze lekcji wspomagające pracę nauczycieli.Dzieci w wieku przedszkolnym mogą być już świadomymi uczestnikami ruchu drogowego. Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby programu1, ponad 80% dzieci w drodze do przedszkola lub szkoły przechodzi przez przejście bez sygnalizacji świetlnej, 68% przemieszcza się przed świtem lub po zmroku, a ponad 65% dzieci musi zejść na jezdnię ze względu na brak chodnika lub utrudnienia dla pieszych.To alarmujące dane, dlatego tak ważnejest byzacząć budowanie świadomości i wzmacnianie prawidłowych postawwśród dzieci już od najmłodszych lat. Edukacja najmłodszych to jedno z głównych zadań, jakie realizuje Polski Czerwony Krzyż. Program „Drogowe ABC” został przygotowany tak, aby w ciekawy sposób przybliżyć dzieciom zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach programu przygotowaliśmy scenariusze lekcji, kolorowanki oraz odblaski dla dzieci. Do drugiej edycji zgłosiło się ponad 350 przedszkoli z całej Polski. Mamy nadzieję, że dzięki „Drogowemu ABC” wykształcimy pokolenie świadomych i odpowiedzialnych uczestników ruchu drogowego –mówi Małgorzata Szukała,kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w Zarządzie Głównym Polskiego Czerwonego Krzyża.W ubiegłym roku, dzięki pierwszej edycji programu „Drogowe ABC” aż 25 tysięcydzieci z 242 przedszkoli w 12 województwach poznało zasady bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym. Program w całości finansowany jest ze środków przekazanych przezjegowspółorganizatora –firmę Circle KPolska.Nie ma nic ważniejszego niż zdrowie i bezpieczeństwo dzieci, dlatego jako firma odpowiedzialna społecznie zdecydowaliśmy się wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem stworzyć program edukacyjny, który wierzymy, że realnie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Pierwsza edycja programu została przyjęta bardzo optymistycznie zarówno przez wychowawców, rodziców, jak i same dzieci.

Druga edycja już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem. Widzimy również ogromne zaangażowanienaszych pracowników, którzy włączyli się w tę inicjatywę, informująco programie na stacjach, a także zachęcającKlientówdo wspierania idei programu. Wystarczy kupić kawę, gorącą czekoladę lub herbatę, a część dochodówuzyskanych z ich zakupu zostanie przez nasprzekazanado PCK, którywykorzysta je na realizację programu. Dzięki naszym wspólnym wysiłkom jeszcze więcej dzieci w wieku przedszkolnym może poznać zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym –mówi Rafał Droździak, dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.Pole wymagane *

*