7-litrowa jednostka Euro 6 w gamie silników autobusowy

Targi Busworld odbywające się w Kortrijk, w Belgii stworzyły okazję, aby zaprezentować nowy, 7-litrowy silnik o mocy 280 KM, który dołącza do jednostek o pojemności 9 i 13 l . Dzięki niemu Scania może zaoferować silniki Euro 6 o mocy od 250 do 490 KM, legitymujące się maksymalnym momentem obrotowym od 1100 do 2550 Nm. Nowy silnik zapewnia doskonałe osiągi w ruchu miejskim oraz na mniej wymagających, długich trasach.

„Silnik 7-litrowym jest oczekiwanym dodatkiem do naszej gamy autobusowej, wymaganym niekiedy przez klientów, którzy nie potrzebują bardzo wysokich osiągów”, mówi Klas Dahlberg, Senior Vice President Buses and Coaches w firmie Scania. „Nasi klienci otrzymują teraz szerszy wybór mocy i momentu obrotowego, gotowy spełnić dowolne oczekiwania przewoźnika”.Tak, jak kilka innych jednostek z gamy Scania Euro 6, nowy, rzędowy, 6-cylindorwy silnik wyposażony jest we wtrysk common rail pozwalający osiągać wysokie ciśnienie wtrysku oraz w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Niską emisję spalin zapewniają systemy EGR oraz SCR. Dostępne są również dwa diesle 9-litrowe i jeden 13-litrowy, które osiągają poziom Euro 6 wyłącznie dzięki układowi SCR. Nabywca może więc wybrać najodpowiedniejszą dla siebie technologię oczyszczania spalin.Moc 280 KM i maksymalny moment obrotowy 1100 Nm sprawiają, że nowy silnik uzupełnia dolną część gamy, jako ekonomiczne źródło napędu w mieście oraz w rejonach równinnych, gdzie wzniesienia są niewielkie.W autobusach niskopodłogowych silnik ten jest montowany poprzecznie, w niskowejściowych zaś wzdłużnie. Jest dostępny w identycznych zastosowaniach jak silnik 9-litrowy.Jako najmniejszy w gamie i wyposażony w dopasowany do niego osprzęt, silnik 7-litrowy wyróżnia się niską masą. Niższy moment obrotowy pozwolił zastosować lżejszą wersję automatycznej skrzyni ZF.

Podsumowując, nowy układ napędowy pozwala zaoszczędzić nawet 500 kg masy w porównaniu z takim, który wykorzystuje silnik 9-litrowy. Dzięki temu umożliwia zabranie na pokład autobusu większej liczby pasażerów.7-litrowy silnik Euro 6 jest integralną częścią gamy produktów Scania i może korzystać ze wszystkich zalet jej sieci serwisowej. Wraz z wprowadzeniem silników Euro 6, Scania nadal oferuje nabywcom najszerszą gamę jednostek zasilanych paliwami odnawialnymi. Silniki te mogą pracować na biogaz lub gaz ziemny. Wkrótce dostępna będzie jednostka na bioetanol.Cztery silniki diesla (320/360/450/490 KM) są nie tylko zgodne z Euro 6, ale mogą być zasilane 100% biodieslem. Są to pierwsze tego typu jednostki w branży pojazdów użytkowych.Nowy silnik został opracowany we współpracy z amerykańska firmą Cummins. Scania i Cummins współdziałają od ponad dwudziestu lat, dzieląc się wiedzą i nowoczesnymi technologiami w zakresie wtrysku, turbodoładowania i kontroli emisji spalin.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*